Josef Nadj Budapest/Paris

Tempio

Josef Nadj studied fine arts and theater in Budapest. In 1980, he moved to Paris, where he encountered a re-awakening dance scene. He danced with Catherine Diverrès and François Verret. In 1987, he choreographed his first piece - a surrealist manifesto: "Le Canard Pékinois".

Since that time, he has developed an oevre of the phantasmal, the origins of which are the mental and physical chains which weigh upon human kind. These are cryptic pieces full of poetry which have been euphorically celebrated by audiences all over the world.

LES COMMENTAIRES D'HABACUC

Josef Nadj studierte Bildende Kunst und Theater in Budapest. 1980 kam er nach Paris, wo er einer im Aufbruch begriffenen Tanzszene begegnete. Er tanzte bei Catherine Diverrès und François Verret. 1987 entstand seine erste Choreographie - ein surrealistisches Manifest: "Le Canard Pékinois".

Seither entwickelt er ein oevre im Bereich der Phantasmen, deren Ursprung die mentalen und physischen Fesseln des Menschen sind, abgründige Stücke voller Poesie, die von ihrem Publikum überall auf der Welt euphorisch gefeiert werden.

Hebbel-Theater:

Comedia Tempio

1997

Les commentaires d'Habacuc

1997
Woyzeck

Das vieldeutige Spiel um die menschliche Existenz, das sich von der Burleske bis hin zum alptraumhaften Geschehen spannt, ist dank der schier unerschöpflichen Phantasie des Regisseurs ein Fest für das Theater.
Tagesspiegel

Das ist nicht Tanz im üblichen Sinn, auch nicht Theater, sondern ein überwältigend- absonderliches Bewegungs -Musik- Welt- Spektakel, in dem Zeit, Raum und in ihnen der Mensch alpträumerisch in Frage gestellt werden.
Berliner Morgenpost

Thanks to the virtually inexhaustible imagination of the director, the ambiguous play about human existence - stretching from the burlesque to the nightmarish - is a celebration of theater.
Tagesspiegel

This is not dance in the usual sense, nor is it theater. It is, rather, an overpowering, peculiar movement- music- world spectacle, in which time and space and the people within them are put into question in a nightmarish way.
Berliner Morgenpost